الکسا در حال حاضر
امروزه الکسا با اینکه برای تبلیغ کنندگان بسیار مهم و قابل اتکاست، اما قابلیت های آن به همین جا ختم نمی شود. الکسا در حال حاضر مجموعه ای از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ می باشد که با اشتراک ماهانه آن می توانید به آن ها دسترسی داشته باشید.
معرفی رتبه بندی الکسا
قابلیت های الکسا در این زمینه شامل بررسی سئو سایت، آنالیتیکس، PPC، ابزارهای یافتن کلمات کلیدی و سایر موارد می شود. به نظر می رسد که الکسا در حال تبدیل شدن به رقیبی جدید برای گوگل آنالیتیکس است.
آیا رتبه الکسا می تواند در تعقیب اهداف سئو سایت دارای اهمیت باشد؟ دلایل زیادی وجود دارد که رتبه الکسای سایت همگام با تلاش های شما در جهت دیجیتال مارکتینگ نمی باشد.
رتبه الکسا چگونه محاسبه می شود؟
طبق گفته وب سایت الکسا، سیستم رتبه بندی این سایت بر اساس داده های ترافیکیست که از طریق افزونه الکسا و وب سایت هایی که اسکریپت الکسا در آنها وجود دارد به دست می آید. این رتبه به صورت روزانه بروزرسانی شده و معیار رتبه بندی سایت ها وابسته به دو آیتم زیر است:
تعداد بازدیکنندگان روزانه سایت
تعداد صفحات بازدید شده سایت در سه ماه گذشته
همچنین گزارش شده است که منابع داده ای الکسا محدود به تولبار و اسکریپت آن نبوده و این وبسایت از سیستم های ثالثی نیز بهره می برد. اگر هم اکنون به وب سایت الکسا بروید می توانید رتبه هر سایتی را بدون داشتن افزونه آن، مشاهده کنید. در کنار رتبه سایت، داده های دیگری نیز وجود دارد. رتبه هر سایت نیز به دو شکل جهانی و کشوری گزارش می شود.
Alexa Traffic Ranks
به نموداری اطلاق می شود که نحوه رتبه شما در الکسا را نمایش می دهد و این نمودار برای رتبه های بالا در الکسا قابل مشاهده نمی باشد.
Global Rank
رتبه جهانی شما در الکسا می باشد که به نسبت کل جهان رتبه شما را اعلام می کند.
Rank in iran
رتبه شما را در کشور مربوطه خودتان اعلام می کند و در مقایسه با سایت های ایرانی رتبه اخذ شده شما می باشد.
Audience Geography
قسمتی می باشد که بازدید کنندگان شما را بر حسب ناحیه جغرافیایی که از آن بازدید نموده اند نمایش می دهد و می توانید این موارد را بر حسب درصد در این قسمت مشاهده نمایید.
Top Keywords from Search Engines
در این قسمت می توانید کلمات کلیدی که کاربران در در موتور های جستجو با این موارد به سایت شما می رسند را مشاهده فرمایید.
نتیجه گیری
برای سئو سایت و ارتقای رتبه شما در گوگل یکی از فاکتور هایی که لازم است بررسی کنید تا بتوانید از رقبای خود پیشه بگیرید الکسا می باشد پس بنابراین در این مورد مطالعه بیشتزی انجام دهید.
رتبه سایت و روش بررسی آن
اولین چیزی که این روزها بهعنوان رتبه سایت ها مطرح است Pagerank گوگل است. گوگل امتیازی را بین 0 تا 10 به سایتها و صفحات داخلی آنها میدهد که هر قدر این امتیاز بالاتر باشد نشان از مهم بودن سایت دارد. این امتیاز بندی تقریبا هر ماه یکبار یا دو بار توسط گوگل بازبینی شده و تغییر میکند. برای اینکه امتیاز پیج رنک سایتهای مختلف را در حین باز کردن آن سایت مشاهده کنید میتوانید به آدرس www.pagerank.net مراجعه کنید و آدرس صفحه مورد نظرتان را وارد کنید تا امتیاز آن را به شما اعلام کند.
محاسبه PageRank گوگل کار بسیار زمان بری است و بار محاسباتی زیادی به گوگل وارد میکند، در تاریخ 28 فروردین 1395، گوگل نمایش پیج رنک را برای عموم غیرفعال کرد. گوگل طی اطلاعیهای اعلام کرد که به دلیل سوء استفاده بعضی وب مسترها از پیج رنک و استفاده از آن به عنوان معیاری برای ارزش گذاری سایت و بک لینک به سایرین، دیگر پیج رنک را به صورت عمومی نمایش نمیدهد و فقط از آن به عنوان یک مقدار سنجش برای الگوریتمهای خودش استفاده میکند و وب مسترها امروزه از اتوریتی autorithy به عنوان معیار سنجش اعتبار سایت استفاده میکنند که یک مقدار عددی بین 0 تا 100 است و هرچه این عدد به 100 نزدیکتر باشد، اعتبار و قدرت سایت بالاتر است. این معیار توسط شرکت MOZ ایجاد شده و با سنجش مجموعهای از عوامل مختلف در مورد یک سایت سنجیده میشود.
برای نمایش اتوریتی سایت میتوانید به http://opensiteexplorer.com مراجعه کنید و آدرس سایت خود را در کادر مربوطه وارد کنید یا تولبار moz را بر روی مرورگر کروم خود نصب کنید.
اگر به عنوان یک مدیر سایت قصد دارید به سایتی سفارش رپورتاژ یا بک لینک بدهید بهتر است ابتدا اتوریتی آن را بررسی کنید و ترجیحا از سایتهایی با اتوریتی زیر 20 لینک نگیرید. زیرا لینکهای بی کیفیت ممکن است به رتبه بندی سایت شما آسیب برسانند. در نظر داشته باشید که معیار اصلی امتیاز صفحات اینترنتی کماکان پیج رنک گوگل است و PA و DA تنها تخمینی برای رتبه صفحات اینترنتی هستند و ممکن است با مقادیر گوگل انطباق نداشته باشند.
در نظر داشته باشید که معیار پیج رنک گوگل بر این اساس تعریف میشود که لینکهای صفحات اینترنتی به یکدیگر امتیاز یکسانی ندارند و هر صفحهای که پیچ رنک بالاتری داشته باشد امتیاز بیشتری خواهد داشت و این امتیاز را به صفحاتی که به آنها لینک داده است منتقل میکند (بدون آنکه از امتیاز خود کاسته شود) به همین جهت برای یک سایت اینترنتی بسیار مهم است که از وب سایتهایی لینک ورودی دریافت کند که امتیاز بالاتری دارند. هر چه امتیاز ورودی سایت شما بیشتر باشد، گوگل نیز امتیاز بیشتری به سایت شما ارائه میدهد.
تاثیر رتبه الکسا در سئو چیست؟
الکسا یک سیستم رتبه بندی سایت هایت که اساس کار آن، میزان ترافیک آنهاست. کمتر بودن عدد رتبه سایت شما، نشان از محبوب تر بودن آن دارد. به عنوان مثال وب سایتی که دارای رتبه یک است، محبوب ترین سایت دنیا به شمار می رود. الکسا از سال 1996 وارد دنیای وب شده و در سال 1999 نیز توسط وب سایت آمازون اری شد.
الکسا دارای یک تولبار بوده که قابلیت نصب در مرورگرهای وب را دارد. با نصب شدن آن در مرورگر کاربران، این تولبار به تاریخچه مرور وب کاربران دسترسی پیدا خواهد کرد و وب سایت الکسا نیز از این داده ها برای تهیه لیستی از پر طرفدار ترین سایت های دنیا استفاده می کند.
با اینکه خیلی ها عقیده دارند که الکسا، قدرتمندترین سیستم رتبه بندی سایت ها در وب محسوب می شود، اما از جهاتی نقدهایی بر دقت کار آن وارد است. به عنوان مثال داده های این سیستم تنها از مرورگرهایی دریافت می شود که تولبار الکسا را نصب کرده اند و این تولبار بر روی افلب مرورگرها نصب نیست.
الکسا در سال 2008 و در پاسخ به این انتقادات توضیحاتی ارائه کرد و اعلام کرد که این سیستم تنها متکی به داده های تولبارش نیست و از داده های دیگر سرویس ها نیز استفاده می کند.
seotech سایت ,رتبه ,الکسا ,گوگل ,امتیاز ,داده ,رتبه بندی ,بندی سایت ,صفحات اینترنتی ,وجود دارد ,رتبه سایت منبع
درباره این سایت